30 dages fri retur ret
Hurtig levering
Prisgaranti
God kundeservice

Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Betaling og kreditkort

Betaling med kreditkort kan ske med Dankort, Visakort, Mastercard, Maestrokort. Der kan yderligere betales med  EAN nummer. Dette sker gebyr frit.
Ved ordreafgivelse indtaster du kreditkort oplysninger som du ønsker at bruge. Beløbet for varen trækkes først, når varen er blevet afsendt fra vores lager. Ved lang leveringstid eller bestillngsvarer trækkes betaling før levering. Og bare rolig, vi kan ikke trække mere end du har handlet for.

Faktura

Faktura fremsendes  via mail, for at sparer papir.

Købes der med kort, betales der ved afsendels jf ovenover. Er det på faktura er betalingen er typisk 7 dage netto kontant fra leveringstidspunktet, og kan ændres efter aftale.
I særlige tilfælde betales der forud (special leveringer). Sker der betaling efter den oplyste betalingstermin opkræver vi rente for vores tilgodehavende med 2% pr. påbegyndt måned fra forfaldsdagen.

Der tilskrives yderligere et rykkergebyr på 100 kr pr. fremsendt rykker. Køber er ikke berettiget til at tilbageholde betaling pga. evt. modkrav som VarmTørMæt ikke har godkendt.

Evt. rykkere foretages automatisk via Rykkerportalen!

Fragt

Vi anvender GLS i Danmark – så får du track and trace med det samme. Pakker til udlandet fx Grønland og Norge leveres med UPS eller lokal transportør.
Du kan få pakken leveret til din arbejdsplads hvis det ønskes. Husk at indtaste leveringsadresse ved check out.
Leveringsomkostninger er afhængig af vægt og størrelse på pakken. Dette kan du se ved check out, hvor meget fragten påløber. Dette er gældende indenfor Danmarks grænser.
Vær opmærksom på fri fragt ved køb over 499.00

Afsendelse

Der afsendes som hovedregel varer mandag, onsdag og fredag. Ved særordre eller udsolgte varer sendes der besked via sms derom, samt løsningens forslag dertil, senest dagen efter. Under alle omstændigheder modtager du en sms/mail med besked om varestatus, samt track and trace via sms/mail.
Er du ikke hjemme afleveres pakken ved nærmeste GLS shop, hvilket du kan aflæse via din track and trace.

Lagerstatus

  1. Internt lager – Leveringstid typisk 2 dage.
  2. Eksternt lager 1. Leveringstid typisk 5 dage. Typisk på lager ved vores eksterne lager, distributører eller producenter i Danmark. Dette samarbejde med distributører og producenter er kommet i værk, ved vores store indsats i outdoor, og gør vi kan have “vores grej på hylderne, og de garantere hurtig levering på det øvrige grej.
  3. Ekstern lager 2. Leveringstid typisk 10 dage fra direkte fra Petzl som vi har et framragende samarbejde med.
  4. Ekstern lager 3. Leveringstid minimum 30 dage. Typisk på special grej, grej der skal produceres eller i feriesæsonen.

Hvis der er sket en fejl

Det sker yderst sjældent, og sker det, så finder vi hurtigt en god løsning.
Men på den anden side er vi ikke perfekte og kun mennesker, der kan ske fejl fra producentens side, eller transportøren (GLS) har lavet fejl, så derfor:
Har du en reklamation så kontakt os, og vi finder hurtig en løsning. Vi fremsender typisk et løsningsforslag, eller en returlabel/kode således du kan sende grejet retur uden beregning. Først når vi har modtaget varen, fremsendes erstatnings grej/returneres pengene, og du kan selvfølgelig få dine penge tilbage. Varerne skal blot returneres i samme stand og mængde som da du modtog det, senest 14 dage efter modtagelsen. Vedlæg faktura samt beskrivelse af, hvorfor varen returneres. Ønsker du pengene retur skal vi bruge dit kontonummer, så overfører vi pengene, når vi har modtaget varerne igen.

Som B2B kunde er der ingen fortrydelsesret. Dette omfatter alle kunder der har CVR nr samt foreninger.

Returnering ved reklamation

Ved returnering husk at sende varen hurtigst muligt, senest 14 dage efter du har meddelt os at du ønsker returnering. du afholder de direkte udgifter derpå, og bærer risiko indtil vi har modtaget pakken. Husk også manglende original indpakning, skader mm udgør en værdiforringelse. Husk derfor at pakke grejet ordentligt, samt sende med track and trace, så vi kan spore pakken!

Reklamation

Du har som forbruger ret til 2 års reklamationsret, hvilket betyder du kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen. Reklamationen skal selvfølgelig være berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal have brugt varer på almindelig forsvarlig vis jf. brugermanualen. Reklamationsretten dækker ikke almindelig brug og slitage. Ved berettet reklamation, refunderer VarmTørMæt fragtomkostningerne du måtte have haft. Der skal reklameres senest 2 måneder efter du har opdaget fejlen. Før du reklamere skal du kontakte Anker på 27285801 eller anker@team-nord.dk

Varens stand

Du må gerne afprøve varen som i en fysisk butik, men varen må ikke tages i brug. Vi betragter det som en brugt vare, som betyder at du ved fortrydelse af købet, kun får en del eller intet af købsbeløbet retur.